maandag 6 januari 2014

Mediaontwikkeling in mijn leven

Hedendaags is alles en iedereen omringd door de media en ook ik heb er door de jaren heen aan moeten geloven. Nou ja, aan moeten geloven... Media heeft onbewust een plekje ingenomen in mijn dagelijkse doen. Het is niet weg te denken! Als fanatieke Goede Tijden Slechte Tijden kijker kan ik me bijvoorbeeld niet voorstellen om niet vooraf te weten waar de volgende aflevering over gaat. Dit staat namelijk onder andere op de Facebookpagina van GTST. Facebook checken, dat doe ik elke dag. En deze vorm van media (social media) geeft mij toegang tot veel (al dan niet persoonlijke) informatie.


Er was een tijd dat media nog geen grote rol speelde in mijn leven. De media die we nu kennen heeft namelijk pas grote stappen gemaakt toen ik al wat ouder was. Als klein meisje groeide ik op met de televisie en de radio. Dit waren de eerste media waar ik mee te maken kreeg.
Daarna kwam het internet.  Toen ik een jaar of 10 was kregen de computers op mijn basisschool internet. Hier maakte ik gebruik van om informatie van het internet te verzamelen voor mijn werkstuk of spreekbeurt, maar ik vond het ook heerlijk om online het radiostation FunX (destijds mijn favoriete frequentie) op te zetten en dan tegelijkertijd even een spelletje te spelen.

 



Ach… Wat een tijd. Toen was het internet  nog schaars en was een half uurtje internet in de centrale bibliotheek va
n Den Haag hemels! Dat ik zo super enthousiast was over het internet veranderde totaal niet toen ik internetaansluiting bij mij thuis kreeg. Ik kon uren achter de computer zitten. En vond het na een tijd al meer dan normaal om alles op het internet op te zoeken.
Het internet maakte een opmars door mobiel te gaan, en ja, op mijn 17e kreeg ik dan eindelijk mijn eerste Blackberry. Lang leve het internet!  Pingen, whatsappen, maar ook apps downloaden (voornamelijk spelletjes), Youtuben en surfen op social media: dat werden dagelijkse handelingen. En tot de dag van vandaag (nu ben ik 21) zijn mijn mobieltje, die mij toegang geeft tot verschillende media, en ik niet van elkaar weg te
slaan. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten