Films, videoclips, commercials, Youtubefilmpjes en dvd’s:
voorbeelden van audiovisuele media. De combinatie van beeld en geluid zijn erg
geschikt om een boodschap overtuigend en met veel gevoel over te brengen. Een
goede film laat bijvoorbeeld een goede indruk achter bij kijkers.
In dit artikel geef ik 5 redenen voor het gebruiken van audiovisuele media.
In dit artikel geef ik 5 redenen voor het gebruiken van audiovisuele media.
1 Kracht van beeld en geluid
Geen enkele vorm van communicatie zorgt er beter voor dat het publiek bereikt wordt. Het beeld trekt ze aan, het geluid laat ze aandachtig luisteren.
Geen enkele vorm van communicatie zorgt er beter voor dat het publiek bereikt wordt. Het beeld trekt ze aan, het geluid laat ze aandachtig luisteren.
2De snelheid van communicatie
Geen ander medium kan zo snel en in zo korte tijd grote groepen aanspreken. He informeren, motiveren, emotioneren en beïnvloeden kan al in een paar seconden met audiovisuele media.
Geen ander medium kan zo snel en in zo korte tijd grote groepen aanspreken. He informeren, motiveren, emotioneren en beïnvloeden kan al in een paar seconden met audiovisuele media.
3 Het
onderscheidend vermogen
Een organisatie kan zich makkelijk en doeltreffend onderscheiden van de concurrent. Het beeld en geluid positioneert de organisatie als het ware in het geheugen van de klant.
Een organisatie kan zich makkelijk en doeltreffend onderscheiden van de concurrent. Het beeld en geluid positioneert de organisatie als het ware in het geheugen van de klant.
4 Eye catching
Bewegende beelden trekken altijd aandacht. Audiovisuele
media zorgt voor opvallen.
5 Aansluiten
op gewoontes
Audiovisuele media passen binnen de gewoonte
van de mediadoelgroep: televisie kijken. Hierdoor wordt de communicatie erg
makkelijk tot stand.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten