zondag 12 januari 2014

Audiovisuele media

Films, videoclips, commercials, Youtubefilmpjes en dvd’s: voorbeelden van audiovisuele media. De combinatie van beeld en geluid zijn erg geschikt om een boodschap overtuigend en met veel gevoel over te brengen. Een goede film laat bijvoorbeeld een goede indruk achter bij kijkers.
In dit artikel geef ik 5 redenen voor het gebruiken van audiovisuele media.

1  Kracht van beeld en geluid
Geen enkele vorm van communicatie zorgt er beter voor dat het publiek bereikt wordt. Het beeld trekt ze aan, het geluid laat ze aandachtig luisteren.

2De snelheid van communicatie
Geen ander medium kan zo snel en in zo korte tijd grote groepen aanspreken. He informeren, motiveren, emotioneren en beïnvloeden kan al in een paar seconden met audiovisuele media.

3 Het onderscheidend vermogen
Een organisatie kan zich makkelijk en doeltreffend onderscheiden van de concurrent. Het beeld en geluid  positioneert de organisatie als het ware in het geheugen van de klant.

4 Eye catching
Bewegende beelden trekken altijd aandacht. Audiovisuele media zorgt voor opvallen.

5      Aansluiten op gewoontes

Audiovisuele media passen binnen de gewoonte van de mediadoelgroep: televisie kijken. Hierdoor wordt de communicatie erg makkelijk tot stand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten